Story4.0/Hws4.0 (in Arbeit/in work)

Guten Morgen, erstmal auf Deutsch :wink:
Good morning, first try in german :wink: (sry for the english google translator)

Ist es möglich vielleicht als Story 4.0 / HWS 4.0 jedem Spieler in der Datenbank so ne Art Respektpunkte zu geben? Ok ich erkläre es was ich mir ausgedacht habe:
Is it possible , perhaps as Story 4.0 / HWS to give 4.0 each player in the database so ne Art Respect points ? Ok I explain what I 've come up with:

Fürs Töten von NPC gibt es Respekt punkte (positive) und fürs töten von Spielern gibt es je nach Faction respekt abgezogen oder gutgeschrieben. Soll heißen tötet ein Händler nen anderen bekommt der Minusrespekt.
Piraten haben sofort 50.000 minus respekt / alliance 50.000 händler und BountyHunter starten neutral mit 0. Wer mehr als 10.000 minus hat gilt als kriminel und darf von jedem angegriffen werden.

For killing NPC there Respect points ( positive ) and for the killing of players there depending Faction respectful deducted or credited . It mean if a dealer another he gets the Minus respect.
Pirates have instantly 50,000 minus respectful / alliance 50,000 dealers and Bounty Hunter start neutral . 0 Who has more than 10,000 minus deemed kriminel and may be attacked by anyone.

#Minusresekt = kriminelle = werden Rot angezeigt im Orbit oder in der Spieler Liste
#Minusresekt = Criminal = red appear in orbit or in the player list

#Plusrespekt = helden = werden Grün angezeigt im Orbit oder in der Spieler Liste
#Plusrespekt = Hero = Green are displayed in orbit or in the player list

Kopfgeldjäger-BountyHunter

können anfangs nur auf pvp planeten bauen
können jeden BH und Piraten angreifen, Wächter und Händler können nur angegriffen werden, wenn man kriminell ist.
FA: Scanner (Reichtweite 10km )
schiffe 1,25 schneller als normal (falls möglich)
können durch böses Verhalten zu Piraten werden (Kriminalität >= 20.000).
können durch gutes Verhalten zu Wächtern werden (Heldenpunkte > 10.000).
können durch viel Cash zu Händlern werden (Cash >= 500.000CR).


can only build on pvp
can any bounty hunters and pirates attack , guard and distributors can only be attacked if it is criminal .
fa:Scan (10km)
ships 1,25 faster as normal (if possible)
can evil behavior to pirates ( crime > = 20,000 ) .
can good behavior to be guardians ( Hero Points > 10,000 ) .
can dealers be ( cash > = 500.000CR ) by much cash .


Händler-Trader

Dürfen auf allen Planeten bauen 
Durfen Raumschiffe verkaufen 
können jeden Händler und Pirat aber auch kriminelle BH angreifen, Wächter können nur angegriffen werden wenn man selbst Kriminell ist.
haben 1,5-fache Rohstoffproduktion. (AM)
müssen zusätzlich Cash für Schiffe bezahlen. (Blueprints)
haben 3-faches Speichervolumen. (OCD)
((Falls sowas möglich ist)) können in der Spielerliste alle Spieler in der selben Galaxy sehen (orbit und planeten im selben system)
können durch viele Strukturpunkte zum BH werden (Strukturpunke>= 100). 
versenden Servermessage wenn Sie angegriffen werden an alle Alliancespieler

can build on all planets
can sell ships (EM)
can also attack criminal BH every merchant and pirate but , guardians can only be attacked if you yourself Criminally .
have 1.5 times commodity production
must also pay cash for ships . ( Blueprints )
have 3 -fold storage volume . ( OCD )
( ( If possible something) ) all players in the same Galaxy are shown in player list ( orbit and planets in the same system )
can to be BH ( structure Punke > = 100 ) by many structural points .
Send Server Message if you are attacked on all Alliance players


Piraten-Pirate

können nur auf pvp bauen 
können jeden angreifen.
fa:scan 12,5km
geschwindigkeit 1.5 fach
müssen zusätzlich Cash für Schiffe bezahlen (blueprints)
können Schutzgeld erpressen
können durch gutes Verhalten zum BH werden (Heldenpunkte >= 0).
Können nicht auf Gesuche antworten (marktplatz)


can build only on pvp planets
can attack very one
fa scan 12,5km
ships are 1,5 faster
must pay cash for ships (Blueprints)
can extort protection money
can good behavior for BH are ( Hero Points > = 0 ) .
Unable to respond to requests ( marcetplace )


Wächter-Alliance

können alle planeten besiedeln 
können nur Piraten und andere Wächter aber auch kriminelle Händler und Siedler angreifen.
fa:Scan 15km (cool down faster)
1,75 geschwindigkeit ab 10k heldenpunkte
fliegen ohne Geschwindigkeitsbonus ab 10.000 Kriminalitätspunkten.
 können durch schlechtes Verhalten zu BH werden (Heldenpunkte < 100).


can build on every planet
can only pirates and other guards but also attack rogue traders and settlers .
fa:scan 15km (fast cool down)
ships are 1,75 faster + 10.000 heropoint
fly without speed bonus from 10,000 points crime .
can bad behavior to be BH ( Hero Points < 100 ) .

Die hier angegebenen Werte und Zahlen sind nur erstmal lücken füller und zum verständnis da. Ich erarbeite dieses system noch weiter falls interesse besteht oder überhaupt ne möglichkeit das umzusetzen. und ausbalancieren muss ich das auch noch
The figures given here and figures are only first gaps filler and understanding there. I develop this system further if interest exists or ever ne possibility the implement . and balance I must also

Please use english in general discussion… there is an german forum topic if you want to speak it there, thanks!

I work on the translation ! and 50 % are translatet … is a discussion for everyone …

and in the topic it says (in work) give me some time … or help me and translate the german in english ;D

just do google translate before posting :slight_smile:?

you can do it for me and help me :smiley: i will work on it …

i m just at work … give me some time :confused:

Thanks Zentrax,

good ideas and worth the reading.
Sadly most of your stuff is not possible with our limited tools we have.
We already have the Reputation Points (RP) which will become more and more important over time but other things is too complicated / dependent from the devs.

But everything we can do from your ideas we try to look through it for 4.0.